RENE HENDER HJELPER

Som et hygienetiltak ønsker vi at alle barna vasker hender når de kommer i barnehagen.

Kjære Foreldre og Ansatte.

Dere kan hjelpe barna med å skape ny vane som et bra tiltak mot smitte. Nemlig å lære barna at når de kommer i barnehagen så vasker de sine hender. En ren start på dagen.

Vi har som rutine å vaske hender etter toalett og før måltid.

Det er viktig at barna får boltre seg med skit, sand, vann og får lov til å bli " møkkete" på hendene når de leker.  Det skal ikke gå utover gleden av å kose seg i leken eller hindre de i å teste ut alt det spennende taktile som finnes i nærheten. Lykkelig er de barna som får leke på ekte vis med skit på hender og fjes.

Det skal aldri gies refs for skitne hender. Det er en naturlig hendelse.

Det vi vil begrense er unødig smitte som gjør barn og familien syke. Noro viruset som gir oppkast og diare.

Kun KLOR tar dette viruset. Antibakteriell sprit er ikke nok. Når barnet kaster opp skal det gå 48 timer før det kan komme tilbake i barnehagen igjen. Bare slik kan vi stoppe smitten fra å sirkulere.

LEK OG BLI SKITTEN - MEN BEST Å SPISE MED RENE HENDER.

håndvask