VIRKSOMHETSPLAN - ÅRSPLAN -FAGOMRÅDEPLAN- MÅNEDSBREV -INKLUDERENDE BARNEHAGEMILJØ

Vår virksomhet er basert på et systematisk planarbeid som er 3 delt. Virksomhetsplan ( 3- 5 år) er overordnet. Årsplan og fagområdeplan gjelder for et år om gangen. Månedsbrev sier noe om hva som skal skje oget tilbakeblikk på hvordan det egentlig ble. (evaluering) I tillegg har vi egne prosjektplaner og handlingsplaner mot mobbing i barnehagen

Våre planer er de ansattes arbeidsverktøy.

De fungerer også som informasjon overfor foreldre og samarbeidspartnere. I planene sier vi noe om hva vi vektlegger og hvilke verdier vi ønsker å fokusere på.

Årsplanarbeid er kontinuerlig. Vi fastsetter prosessmål, kriterier og evaluerer. Vi har også kollegabasert vurderingsarbeid som skal styrke de voksnes evne til refleksjon og forbedringer av egen kommunikasjon og praksisutførelse.

Månedsbrevene inneholder et tilbakeblikk på hva som faktisk skjedde og om prosessmålene ble realisert eller ikke.

Det er viktig at selv med planer så er hverdagen uforutsigbar. Planer er til for å gi mening og retning, men er ikke endelige. Planer er fravikelige og følger barnets utvikling, medvirkning, trivsel og interesse. Derfor opplyser vi om at planarbeidet vil kunne endres underveis.

Progresjon, barnets medvirkning og individuell hensyn er faktorer vi vektlegger.

NB. VI MINNER OM AT VIKTIGE DATOER I PLANDOKUMENTER KAN BLI ENDRET.

ÅRSPLAN 2023 -2024.docx docx

Virksomhetsplan ny versjon 2024 -2029

Fagområde progresjonsplan FERDIGSTILT

BARNEHAGE MILJØ -HANDLINGSPLAN MOT MOBBING I LEIRDALEN BARNEHAGEN